De foto na … - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van petervm - WaarBenJij.nu De foto na … - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van petervm - WaarBenJij.nu

De foto na …

Door: Peter van Muijen

Blijf op de hoogte en volg

22 December 2004 | Nederland, Utrecht

De prijsvraag is nu geopend. Het eerste verschil (de bril) doe ik jullie kado. :-)

Nou, dat is me wat zo’n operatie! Toen ik wakker werd lag ik ergens op een bed (geen idee waar ik was), en ik was redelijk suf (kon niet lang m’n ogen open houden). Na verloop van tijd kon ik naar de afdeling (mijn kamer 13), en daar lag ik vervolgens te wachten op Mary-Ellen en papa en mama. Die kwamen gelukkig snel!
Praten ging meteen wel redelijk, maar nog niet te lang. Daarom kwam het wipe board van pas! Wel emotioneel op sommige momenten om daarmee te communiceren…
De chirurg kwam ook nog even langs, en zag dat het goed was. Wat hem betrof mocht ik in de loop van de avond van het zuurstof af (aquariumgeluid achter mij), en ging de maagsonde er uit. Even zuchten, en floep hij werd er uit getrokken. Lekker koud water drinken tegen de keelpijn…

Slapen ging niet goed, vanwege de keelpijn. Toen ik “Goedemorgen!” tegen een zuster zei die binnen kwam was het nog maar 02.00 uur. Daarna ben ik nog heel vaak wakker geweest, vooral vanwege de keelpijn. Steeds weer rechtop gaan zitten, en kleine slokjes ijswater drinken.

Vanochtend vroeg ging de blaascatheter er uit, en na het ontbijt (vla en custard pap) het infuus. Nu heb ik dus nog maar 2 drains om het wondvocht af te voeren.

Toen kwamen de artsen mij visiteren, en degene die in mijn mond keek zei dat het er goed uit zag, en dat ik zelf aan de wastafel mijn tanden kon poetsen (voorzichtig). Zo gezegd zo gedaan, en ik heb mijzelf aan dezelfde wastafel ook gewassen (behalve m’n rug, daar kon de zuster beter bij dan ik).

Toen kwamen papa en mama Mary-Ellen brengen. Samen zijn we naar de algemene ruimte geweest (ik in een badjas met in elke zak een drain-fles).

Ook nog even naar het postkantoor geweest, en naar het internetcafe (zie vorig bericht). Ik had veel bekijks, zelfs in een ziekenhuis, met m’n ritssluiting!
Mijn avondmaaltijd bestond uit (gemalen) gehakt, aardappelpuree, en (gemalen) sperciebonen (met vla toe). Ik at super-langzaam, maar het ging schoon op!

Daarna was ik wel moe, en ik ga zo lekker proberen te slapen. In totaal zo’n 6 uur op geweest!

Morgen is de volgende dag op weg naar (zoveel als mogelijk) herstel.

Groeten aan alle lezers in het algemeen en aan alle berichtenschrijvers in het bijzonder!

Peter (zonder catheter, dat rijmt)

  • 22 December 2004 - 21:32

    Jack En Hettie:

    wat een goed bericht Peter, we hopen dat je nu heerlijk slaapt en hopen je morgen te bezoeken, liefs

  • 22 December 2004 - 21:38

    De Andreetjes:

    welterusten & morgen is er weer een dag waar je je op verheugen mag (gatsie.......rijmt ook !)

  • 22 December 2004 - 21:49

    Margriet En Kees:

    Heel goed, ga zo door, Weltruste

  • 22 December 2004 - 22:02

    Mom & Dad:

    ondanks je vermoeidheid toch weer een prachtig verhaal gemaakt. wij zijn trots op je en dankbaar dat het herstel zo voorspoedig gaat.
    Go, Bronco,Go!!!!!

  • 22 December 2004 - 22:04

    Y & JP:

    hola pietro,
    man man man, goed nieuws allemaal. Wat zei toen je rondliep in 't ziekenhuis..."I'll be back"? Snel herstellen !!

  • 23 December 2004 - 00:20

    Laura:

    Lieve Peter,

    wat heerlijk om dit verhaal uit jouw eigen hand te lezen. Wat gaat het allemaal waanzinnig snel!
    Na de mokerslag van twee weken geleden zit ik nu weer met tranen in mijn ogen.
    Deze keer van blijdschap, opluchting en trots!
    Wauw!
    Is het een vogel?
    Is het een vliegtuig?
    Nee, het is superrrrrrrrrr PETER!

    Wil graag een woord van dank richten aan alle lieve mensen om je heen die zo ontzettend met je meeleven.

    Nog meer beterschap en liefs van Laura.

    Ps ik kan behalve de bril geen enkel verschil ontdekken.

  • 23 December 2004 - 09:41

    Arnold & Eefke:

    Peter, een stuk beter (rijmt ook, ja). Hartelijk dank voor je goede berichten en van harte gefeliciteerd daarmee! Wat een opluchting dat je nu en zo hier bent. We wensen jou, en Mary-Ellen ook natuurlijk, een spoedig herstel, en nu ook: goede Kerstdagen! Hartelijke groet, Arnold/Eefke

  • 23 December 2004 - 10:22

    Ivo:

    Allo Pierre! Zo te lezen gaat het weer een beetje beter. Goed dat de maaltijden je smaken! Maar ja, wat eten betreft heb je wel een reputatie natuurlijk :-) Ik hoop dat je vandaag wat beter slaapt, en dat het ergste achter de rug is!
    Groeten, Ivo

  • 23 December 2004 - 10:22

    Anneke Zwaan:

    Hoi Peter
    Indrukwekkend die ritssluiting, ik heb dat het herstel zeer voorspoedig gaat en de pijn snel weg is.
    Vandaag werk ik nog en helaas ligt thuis onze computer totaal plat.
    Ik hoop eerder weer te kunnen lezen, en te mailen over je herstel dan 4 januari.Dat is weer mijn eerste werkdag.
    Weet dat ik aan jullie beiden denk.
    Doe rustig aan en herstel goed.

    Liefs Anneke

  • 23 December 2004 - 11:18

    Arie Schuttel:

    Wat kan het leven toch veel kanten hebben;liefde plezier, leed, lachen en zwoegen. Er wordt aan je gedacht en volgen de berichten met belang -stelling. Als je naast de behandeling in het UMC nog ondersteuning kan gebruiken, zoek dan contact met Leonie Groos -
    man,036-5361410; je pa kent haar.Sterkte Mvg Arie

  • 23 December 2004 - 18:15

    Jack En Hettie:

    Peter, mn dappere neef.

    Joh wat was dat goed je te zien vanmiddag, ik zag "bijna" geen verschil.

    Ik kan je niet genoeg vertellen hoe blij ik was en ben!!.

    Nu snel verder aansterken en dan....., je at al BROOD met beleg.

    Liefs van ons

  • 23 December 2004 - 19:15

    Nicolette Heijmerink:

    Hoi Peter,
    van Anneke hoorde ik het nare bericht van je opname en heb vervolgens deze site gelezen. Wat een uitvinding! En wat fijn te horen, dat de operatie succesvol is gegaan en dat je al weer aan de herstellende hand bent. Ik leef met je mee en wens jou en Mary-Ellen heel veel sterkte toe, groeten, Nicolette.

  • 23 December 2004 - 19:38

    Dionne:

    Lieve Peter,

    Een dikke zoen en een knuffel. Veel beterschap. Opa en oma waren er toch nog. Dit was de boodschap van Dionne en Kirsten (gedicteerd door Dionne!)

  • 24 December 2004 - 17:17

    Lloyd:

    Hoi Makker,

    Na het bericht van Anneke te hebben vernomen deed het me wel even schrikken hoor.In ieder geval meteen je site opgezocht en het beurde me op, toen ik las dat het praten meteen redelijk verliep. Ik wens jou, Mary-Ellen en je ouders sterkte in deze periode. Ik kijk reeds uit naar onze act, klager- bemiddelaar. Ik zal je site vaak bezoeken om op de hoogte van je vorderingen te blijven. Je bent in mijn gedachten.

    Alvast,
    A Merry Chriristmas!!

    Sterkte en tot gauw,

  • 25 December 2004 - 12:36

    Hans & Petri & Joshua:

    Om te beginnen, je bent toch ook wel een ontzettende kei van een vent, cq jullie zijn samen een waanzinnig team. Het is trouwens heerlijk om de laatste goede berichten te lezen. Onvoorstelbaar dat alles zo snel gaat, maar vooral dankbaar dat alles zo wonderbaarlijk goed gaat. Ook de manier waarop jij (jullie) er mee omgaan. Alle respect daarvoor.

    Wij wensen jullie een gezegende Kerst samen met iedereen die om jullie heen staan.

    Hopen jullie snel weer eens te zien. Veel liefs van ons

  • 25 December 2004 - 14:01

    Coen En Pia:

    He oud buurjongetje,

    Wat een bericht via je ouders, we zijn erg geschrokken maar natuurlijk ook weer blij dat je aan je herstel kan werken.
    Zo veel lieve mensen om je heen helpt echt, ik spreek uit ervaring.

    Coen en Pia

  • 25 December 2004 - 15:54

    Anton En Carla Zuure:

    Peter, wat een goed bericht over de uitslag van de operatie en het spoedige herstel! We volgen je berichtgeving nu direct en wensen we met familie alle kracht en succes toe.

    Met Kerstgroeten.

  • 25 December 2004 - 16:19

    Rajen:

    Ha die Peter,

    Ik (wij eigenlijk) zijn blij dat het alles tot nog toe voorspoedig voor jou is verlopen. Ik hoop dat de wond zich inmiddels nog meer hersteld heeft, opdat je je 1e Kerstdag verbaal communicatiever mag beleven. Hoop je gauw 'live''s te spreken c.q. ontmoeten. Ik wens jou, Mary-Ellen en jullie families een bijzonder gezegende Kerst toe!

    Groet en zegen,

    Rajen, Anita en boys

  • 25 December 2004 - 19:54

    Mom:

    Hoi Peter, lieve groet van oma de Vringer !! Ze was erg blij met jullie kerstkaart.Ze was vanmorgen met bed en al naar de Kerstdienst gereden en heel dankbaar dat ze nog lekker heeft kunnen meezingen/genieten.
    Heb je nog gewonnen met Triviant ??
    Ben benieuwd of de verpleging nog steeds in Kerstsfeer is en dat Mary Ellen weer mocht blijven slapen ?
    Welterusten !
    Kus van dad en mij !!

  • 26 December 2004 - 13:43

    Nel En Ronald Post:

    Beste Peter,
    Via Laura vernamen we over hetgeen je is overkomen. Nel reageerde; O wat erg, en het is zo'n aardige jongen. Mijn reactie was "godverdomme".
    Inmiddels zijn we wat verder in de tijd en is er goede hoop op een voorspoedig genezen. Wij feliciteren je van harte met de geslaagde operatie. Ook past je een compliment over de wijze waarop je een en ander communiceert met de buitenwacht. Het getuigt van klasse.

    Over de "ritssluiting" zou ik niet inzitten. Brede stropdassen zijn immers mode. In het zwembad kun je altijd zeggen dat je je hebt gesneden tijdens het scheren.

    Peter, herstel snel volledig en houd je taai.
    Hartelijke groet, ook aan Mary-Ellen, van Nel en Ronald Post.

  • 28 December 2004 - 08:00

    Nico Den Boer:

    Peter,
    Geweldig nieuws, fantastisch dat het zo goed gaat, blijf zo doorgaan!

    Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1132
Totaal aantal bezoekers 15313

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: