Hoera ! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van petervm - WaarBenJij.nu Hoera ! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van petervm - WaarBenJij.nu

Hoera !

Door: Peter van Muijen

Blijf op de hoogte en volg

20 December 2004 | Nederland, Utrecht

De onderzoeken van vorige week hebben geen uitzaaiingen aangetoond !

Dat positieve bericht kregen Mary-Ellen en ik vanmiddag hier in het UMC.

Bij binnenkomst op de verpleegafdeling zag ik eerst dat ze mij op kamer 13 hadden gepland, dus ik dacht: “Dat ze die hier hebben!” Toen hoorde ik dat de kamer nog niet vrij was, en dat er eerst nog een patient moest uitchecken (het lijkt wel een hotel). Mary-Ellen en ik hebben het intakegesprek met de verpleegkundige daarom in de ‘huiskamer’ van de afdeling gehouden. Toen de verpleegkundige hoorde dat wij nog niets wisten van de resultaten van de onderzoeken zei ze: “Ik ga wel even bellen met de dokter, want die komt pas rond 17.30 uur om het te vertellen.” Bij terugkomst had ze dus het goede nieuws waar ik dit bericht mee begon. Gelukkig werd het nieuws later bevestigd door de arts. :-)

Morgenochtend dus een preventieve halsklierdissectie, waarbij ze 20 van de 50 klieren verwijderen, en het voorzichtig aan doen om geen zenuwen of spieren te beschadigen.
Het blijft daarna afwachten tot ze de tumor en de preventief verwijderde klieren hebben onderzocht.
Ik kan de eerste tijd wel last hebben van een afhangende rechtermondhoek (onder) en een pijnlijke schouder. Dat gaat hopelijk gauw weer over.

De rechtervoet van Mary-Ellen is vanochtend eerst nog in het GooiNoord ziekenhuis in het gips gezet. Dat vond de verpleegkundige hier zo zielig dat ze vroeg of Mary-Ellen niet wilde blijven slapen. Nu staat er dus een 2e bed op mijn 1-persoonskamer, en terwijl ik dit lig te typen ligt Mary-Ellen naast mij in een bed tv te kijken. Wat een luxe! Ik heb ook een eigen badkamer (die moet ik nu delen met Mary-Ellen, maar het is maar voor 1 nacht ;)). Liever was ik hier natuurlijk niet, maar als het dan toch moet ben ik heel erg blij met hoe het tot nu toe gaat!

Papa en mama zijn vanmiddag/vroeg in de avond nog op bezoek gekomen. Heel fijn!

Ik mag mij richten op een verblijf van een week. Misschien slaap ik morgen een nachtje in de vercouver-kamer, als de zwelling in m’n hals de ademhaling nog teveel bedreigt.

Ik hoop dit relaas zo snel mogelijk na de operatie te vervolgen. Dat zou een teken zijn van dat het al weer wat beter met me gaat.

Tot zover voor nu. Groeten, ook van Mary-Ellen,

Peter

  • 20 December 2004 - 20:07

    Jack & Hettie:

    Peter mn dappere neef,

    Wat een heerlijk fijn bericht. Wat fijn dat jullie ook vannacht samen kunnen zijn. Onze gedachten en gebeden zijn bij jou en Mary-Ellen.

  • 20 December 2004 - 20:23

    Laura:

    Ha die Pierre en Mireille.

    Wow, wist niet dat er zoveel klieren in je nek zaten. Helemaal top dat er geen uitzaaiingen zijn!! Kamer 13, hoe verzinnen ze het?!
    Hij gaat jullie vast geluk brengen.
    Je voet in het GIPS, kan/mag je wel auto rijden dan?
    Wat heerlijk en ontzettend lief van het ziekenhuis dat jullie vanavond samen kunnen slapen.
    Ik wens jullie een hele goede nachtrust toe en nogmaals heel veel sterkte voor morgenochtend.
    Hele dikke kus van Laura.

  • 20 December 2004 - 20:40

    Bich Hoa & Hieu:

    Hallo Mary-Ellen en Peter,

    Wij zijn ontzettend blij met het bericht. Rust lekker uit en veel sterkte morgen.

    Groetjes, Bich Hoa & Hieu

  • 20 December 2004 - 22:21

    Kirsten:

    Lieve Peet, gefeliciteerd met de goede uitslag. Eindelijk bevestigd. Ik probeerde je nog te pakken te krijgen vanavond maar je was ingesprek. Dan maar even via deze weg jou laten weten dat we aan jullie denken morgen. Heel veel sterkte morgen en hopelijk kunnen we je snel bezoeken. Hou je taai hè? Veel liefs van Leo, Kirsten en Dionne!!!

  • 20 December 2004 - 22:50

    Ruud E. De Vringer:

    Bij Mary-Ellen heb ik zo mijn twijfels...; eerst in GooiNoord of all places je voet in het gips laten zetten en dan de zuster in Utrecht wat pips aankijken... Ja, ja, een gezamenlijke badkamer had je toch al met haar of was dat samen met die Pandabeer?
    Toch goed dat ze even de 'smaak'en 'reuk' van nummer 13 met je meemaaakt, je zal maar met zo'n rugnummer door het UMC moeten lopen. Iedereen vraagt je de weg en zij kan de weg naar Harmelen niet vertellen...
    Morgen veel goeds als ze je opnieuw te grazen nemen [ begin te vertellen dat je geen herkauwer bent ] en een nachtje op de verkoeverkamer kan ook leuk zijn: a) Mary-Ellen is daar toch niet bij en b) wat een verpleegsters daar rondlopen...
    Nou ja, je weet wat ik zeggen wil.

    Ruud

    PS: Wat deed (de) ME eigenlijk om in het gips te geraken?

  • 21 December 2004 - 07:18

    Ivo:

    Kijk, dat zijn berichten! Ik hoop dat de operatie van vandaag goed gaat, en dat we snel weer van je horen / lezen!
    Groeten, Ivo

  • 21 December 2004 - 08:25

    Janine:

    Wat een goed nieuws!!!! heel veel succes vandaag met de operatie.

    Groeten ook aan Mary-Ellen

  • 21 December 2004 - 08:38

    Margriet:

    oh wat een goed bericht. ik (en kees natuurlijk ook) denken vandaag aan jullie! heel veel sterkte. groetjes margriet

  • 21 December 2004 - 08:48

    Tom Groot:

    Peter,

    Wat heerlijk om het goede bericht te lezen.
    Sterkte vandaag ook wij van de softbal zullen aan je denken vandaag.

    STERKTE

    Tom

  • 21 December 2004 - 09:44

    Sander En Thessa:

    Wat zijn wij ook opgelucht!

  • 21 December 2004 - 14:37

    Wilma:

    Heerlijk, positief nieuws.
    Sterkte de komende dagen

  • 21 December 2004 - 16:29

    JiZA:

    ha die Peter,

    een goede start, succes komende dagen en knuffel aan Mary-Ellen.

    jack

  • 21 December 2004 - 18:16

    Ron Brands:

    Peter,
    geweldig nieuws, hou ons op de hoogte, neem ook na de operatie je rust, maar (hoe duaal) kom ook weer gauw bij je OC-collegaas.
    We hebben ded presentaties van het nieuwe directieteam gehad en daaraan gekoppeld de OC-hearings. Groot succes, mede door de inzet van alle OC-ers. Maar.......... er komt nog veel meer, en Intranet gaat daarbij een belangrijke rol spelen, dus ...........
    het beste maat....
    Ron

  • 21 December 2004 - 18:30

    Frits & Gonny De Jong:

    Beste Peter, van Ivo hoorden we dat het mis was met je en hij heeft ons ook je internetadres doorgegeven. We hebben alle berichten even doorgelezen en weten dus dat je even in piepzak hebt gezeten, maar gelukkig staat er een goed bericht op je site. We wensen je heel veel sterkte en beterschap.
    Hartelijke groeten van Gonny & Frits

  • 21 December 2004 - 22:03

    JP & Esmée:

    Pfffff... Opluchting!!!
    Heeft het engeltje dat we jullie gestuurd hebben dus zijn dienst gedaan :)..
    Heeft de kaart jullie bereikt, zonder kamernummer?
    Slaap zacht voor nu met z'n tweetjes.
    Liefs uit Apeldoorn

  • 22 December 2004 - 07:44

    Bert:

    Yessss !!! Duim omhoog !

    Goed bericht mien jong.
    Ik hoop dat de operatie ook goed is verlopen.
    Heel veel sterkte met de recovery.

  • 22 December 2004 - 09:58

    Ammy Van Bedaf:

    hoi Peter,

    ik las zojuist het bericht over jou van Anneke Zwaan. Je begrijpt dat dat schrikken was. Ik verbaas me elke keer weer hoe kwetsbaar we eigenlijk als mensen zijn. Het leven heeft rare dingen voor ons in petto. Ik las vervolgens op jouw website (wat een leuk idee!) dat er geen uitzaaiingen zijn. Wat een geweldig nieuws...!
    Het blijft spannend ivm het verdere onderzoek.
    Ik ga morgen op vakantie. Jij brengt de feestdagen mogelijk in het ziekenhuis door. In de mail van Anneke las ik nog twee weken in het ziekenhuis, in jouw mail las ik nog een week. Wat het ook is, ik wens je veel sterkte met deze voor jouw en Mary-Ellen moeilijke dagen. Je klinkt hoopvol en opgeruimd, en dat is het halve werk.

    veel succes met de onderzoeken,
    hartelijke groeten,
    Ammy (buurtbemiddeling) van Bedaf

  • 22 December 2004 - 10:13

    Jasper:

    Goed nieuws! :)

    Hou je taai knul!

    Groeten van het kleine broertje van Ivo.

    ook de groeten aan Mary-Ellen

  • 22 December 2004 - 10:16

    Anneke Zwaan:

    Hoi Peter en Mary-Ellen.
    Ik ben uitermate nieuwsgierig over het verloop van de operatie.
    Jullie weten het wel spannend te maken, want als ik zo vrij mag zijn, wat is er met de voet van Mary-Ellen?????
    Is het loopgips?
    Ik heb alle collega bemiddelaars geinformeerd.
    Peter herstel goed en ik hoop met heel mijn hart dat alle verdere berichten over de onderzoeken goed zijn.
    Veel liefs voor jullie beiden
    Anneke

  • 22 December 2004 - 10:43

    José Van Loo (buurtbemiddeling):

    Hallo Peter,
    Zojuist met kippevel het bericht van Anneke Zwaan gelezen en daarna je site.
    Gelukkig ook goed nieuws!
    Wel intrigerend die kamer 13. Er zijn overigens ook voorbeelden van 13 als geluksgetal. Zoals het spreekwoord "dertien is een boerendozijn" (je krijgt wat extra's).
    Ik wens je veel sterkte en goede feestdagen met familie en vrienden.

    hartelijke groet!
    José van Loo
    Ik blijf je berichten volgen.

  • 24 December 2004 - 00:33

    Frans En Simone:

    Ha die Peet,
    Na enige dagen in onmin met onze computer geleefd te hebben kunnen we weer op Het Net. Hoorden van Mary-Ellen al de goede berichten en zijn ontzettend blij voor je. Hoorden van Anne dat je drain was losgeschoten, schrikken zeker!? Fijn dat je volgende week woensdag een afspraak hebt in het ziekenhuis in Almere om de hechtingen eruit te laten halen, d.w.z. ......!?
    Ondanks alles fijne Kerst samen en we hopen op jullie spoedig herstel.
    Liefs van Simone en Frans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 15314

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: